מחקר חדש מצא יתרון שכדאי לך לדעת עליו בהנקה.

מחקר חדש מצא יתרון שכדאי לך לדעת עליו בהנקה.

דלקת בשד- מה עושים? קריאה מחקר חדש מצא יתרון שכדאי לך לדעת עליו בהנקה. 2 דקות הַבָּא אחת ולתמיד, מה מותר לאכול בזמן ההנקה והשאיבה ומה אסור?

"התוכן אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי"

מה עוד נותר להגיד על הנקה? כמה עוד יתרונות נוכל למצוא?

כידוע, הנקה היא הדרך הטובה ביותר ליצור חיבור טבעי בין האם לבייבי, ולעיתים החיבור שנוצר בהנקה כ"כ חזק שמתייחסים להנקה כהמשך ישיר של תקופת הלידה. לצד החיבור החזק, להנקה גם יתרונות בריאותיים רבים לבייבי- חלב האם שלך מכיל חומרים שימנעו הפתחות מחלות זיהומיות אצלו, שיתרמו להליך הגדילה שלו בצורה מואצת, יספקו לו כל מה שהוא צריך ואף ימנעו התפתחות ADHD.

אבל זו רק ההתחלה, הנקה טומנת בחובה יתרונות רבים גם בעבור האם. מחקרים רבים מצאו שהנקה מונעת באופן ישיר דיכאון אחרי לידה (שיכול להיות קשה במיוחד), ואפילו גם את הסיכוי להתפתחות סרטן. כעת, מחקרים חדשים שניתחו את נתוניהן של 1.2 מיליון אמהות מציגים ראיה לכך שההנקה בריאה לפעילות התקינה של הלב.

המחקר מצא קשר ישיר בין הנקה לבין התפתחות גורמים שונים המסכנים את פעילות ובריאות הלב, כגון סכרת סוג 2. כך, מוצא המחקר שפורסם בעיתון קרדיולוגי אמריקאי, שגם הנקה לזמן קצר במיוחד תהיה כמגן בעבור הלב שלנו, האמהות.

כדי לבחון את השערתם, החוקרים ניתחו נתונים משמונה מחקרים הכללו מידע על מעלה מ1.2 מיליון נשים שילדו בממוצע גילאים- 25 ושהניקו בתקופה המקדימה למחקר. המעקב אחרי הנשים ארך כמעט עשור, זאת כדי לבחון אם ההנקה אכן הובילה לתוצאה טובה יותר מבחינת בריאות הלב.

תוצאות המחקר מעלות כי נשים שהניקו בעברן היו בעלות סיכוי נמוך יותר בכ-14% לפתח חסימות עורקים (שגורמים להתקפי לב), וסיכוי נמוך יותר בכ-12% לשבץ. כך, הנקה נקשרה גם כגורם שיוריד בכ-17% את הסיכון למוות כתוצאה משבץ או התקף לב.

אז אם תפסנו אתכן ברגע של החלטה, אל תוותרו על ההנקה! היא החשובה ביותר עבורכן ועבור הבייבי שלכן. לופאמפ.