אחת ולתמיד, מה מותר לאכול בזמן ההנקה והשאיבה ומה אסור?

אחת ולתמיד, מה מותר לאכול בזמן ההנקה והשאיבה ומה אסור?

מחקר חדש מצא יתרון שכדאי לך לדעת עליו בהנקה. קריאה אחת ולתמיד, מה מותר לאכול בזמן ההנקה והשאיבה ומה אסור? 2 דקות הַבָּא מזון תינוקות

"התוכן אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי"

האם כמות הקלוריות היומי תשפיע על איכות וכמות החלב? האם מה שתאכלי ישפיע על איכותו? כל התשובות נמצאות במאמר.

ארגוני הבריאות הגדולים בעולם ובישראל ממליצים להעניק חלב אם לרכים באופן בלעדי עד גיל שישה חודשים, ומגיל שישה חודשים בשילוב עם מזון. "חלב האם הוא הרבה יותר מסתם חלב, הוא בעצם כל מה שהרך שלך צריך מבחינת חיידקים, נוגדנים, אנזימים ועוד". על יתרונות חלב האם אין צורך להרחיב (תוכלו למצוא אותם במאמרים מקבילים באתר שלנו).

לשאלתנו- האם כמות הקלוריות היומית משפיעה על כמות ואיכות החלב? התשובה היא לא. כמות הקלוריות לא משפיעה על כמות ואיכות החלב. היום אנחנו יודעים שגם כמות של 1500 קלוריות ליום לא פוגעת בייצור החלב. עם זאת, במצב של תת תזונה קיצוני או ירידה קיצונית ממספר קלוריות מסוים למספר קטן מאוד, תהיה פגיעה בייצור החלב והרכבו (לדוגמא החלב עלול שלא להכיל ויטמינים, שומנים מסוימים וחלבונים חשובים).

כך, אנחנו רואים שסוג המזון של האם לא ישפיע באופן ישיר על איכות החלב, אך כן ישפיע על ירידה מסוימת בכמות השומנים שקיימת בחלב. לשומן תפקיד מכריע בחלב האם בעבור הבייבי, שכן הרך צורך כמחצית מהקלוריות שלו על השומן הנמצא בחלב האם. השומן מכיל את הויטמינים והמינרלים ואף אחראי להתפתחות המוח והראיה.

ההמלצה היא להקפיד על ארבעת אלה בתפריט היומי-

  • שומנים ממקור איכותי- אבוקדו\ שמן זית\ אבוקדו.
  • להמעיט בצריכת שומן רווי.
  • לצרוך אומגה 3- דגים.
  • טבעונית- הקפידו לצרוך B12.

ממה כדאי להמנע?

  • קפאין- קפאין יכול לעבור בחלב האם, אם כי הכמויות מזעריות אך הוא עלול להשפיע על הרך הקטן שלא רגיל לכך. מומלץ לא להפריז בכמויות הקפאין ולזכור שקפאין לא קיים רק בקפה- גם במשקאות מסוימים ושוקולדים.
  • אלכוהול- האלכוהול נשאר בגוף ויכול לצאת בכמויות מועטות בחלב האם. מומלץ לשתות כמויות מזעריות (שליש בירה או כוס יין) ולהמתין 4 שעות לפני השאיבה\ הנקה הבאה.

בקיצור, הקפידי על שגרת תזונה מאוזנת, הכוללת את כל אבות המזון. שומנים, חלבונים, פחמימות, דגנים, פירות וירקות, קטניות, וכן, מותר גם סוכרים (אבל מעט). הקפידי על שתיית מים מרובה במהלך ההנקה והשאיבה וזכרי לשמור על עצמך! לופאמפ.