מזון תינוקות

מזון תינוקות

"התוכן אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי"

 

מה מותר לתת לבייבי שלכם, ומה אסור.

תזונת תינוקות היא תזונה מורכבת, אולי המורכבת ביותר. אנחנו צריכים להקפיד לתת להם מזון בתשומת לב מירבית, בדגש לגילאים ולחומרים המרכיבים את המזון שאנחנו מעניקים לקטנטנים. משרד הבריאות מפרסם אזהרות שונות לגבי סוגי המזון והחומרים המכילים אותו אשר אסורים למאכל תינוקות. חשוב לשים לב לאזהרות אלו שמתעדכנות מעת לעת ולהעזר בכל המידע האפשרי.

האיסורים למוצרי מזון מסוימים נובעים מהעובדה שהמערכת החיסונית של התינוק איננה חזקה מספיק להתמודד עם סוגי מזון מסוימים, ולצד זאת גם מערכת העיכול אינה מפותחת מספיק לרוב. האיסור יכול לנבוע מהעובדה שמאכלים מסוימים קשים לבליעה ועלולים לגרום לחנק אצל התינוק. בכל המקרים, הכי חשובה היא תשומת הלב שלנו, ההורים.

כך, ההמלצה של משרד הבריאות וארגוני הבריאות הגדולים בעולם היא להעניק לבייבי חלב אם עד גיל שישה חודשים, ומגיל שישה חודשים לשלב חלב אם עם שאר סוגי המזון. על מנת לבדוק אלרגיות של תינוק בתחילת הענקת המזון מגיל שישה חודשים, מומלץ לתת פירוק וירקות באופן פרטני (כל סוג בנפרד) ובכמויות מזעריות כדי לוודא שאין אלרגיה. במידה והתינוק מפתח אלרגיות או פריחות מסוימות יש להפסיק לתת את אותו סוג מזון באופן מיידי.

המלצה חשובה בעניין זה היא המלצת משרד הבריאות שלא לתת לתינוקות דבש. זאת בגלל חיידק בולטולוניום שעלול להמצא בדבש ולגרום לזיהום חריף לתינוקות. כמו כן מומלץ לא להעניק חלב מכל סוג חוץ מחלב האם כדי לא לחשוף את הילד ללקטוז ואלרגיות. לצד זאת מזונות נוספים שאסורים הם ביצים עקב הימצאות הסלמונלה, פיצוחים וגרעינים שעלולים לגרום לחנק, דגים שמכילים כספית ועלולים לגרום לזיהום, וכן יש להמנע משתייה ממותקת לבייבי. חשוב לציין שגם אם אתם רואים אלרגיה מסוימת, לא צריך להבהל, זה יכול לחלוף במהרה במיוחד אם יש טיפול נכון. עם זאת, אם אתם נחשפים לאלרגיה, תמנעו ממתן המזון המסוים לבייבי עד אשר תתפתח מערכת החיסונית שלו, ובכפוף להמלצת רופא ילדים המטפל בו.

לסיכום, שמרו עליהם ועלינו, לופאמפ.