תנוחות ההנקה מומלצות ונפוצות

תנוחות ההנקה מומלצות ונפוצות

"התוכן אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי"

ריכזנו עבורך את תנוחות ההנקה המומלצות והנפוצות ביותר על ידי אמהות ויועצות הנקה.

קרה לך שתוך כדי הנקה כאב הגב? קרה לך שלא הפסקת לזוז והרגשת באי נוחות? קרה לכולנו! הבשורות הטובות שיש עשרות תנוחות הנקה. במאמר הקרוב נמנה מספר תנוחות שהן המומלצות, הנוחות, והנפוצות ביותר בקרב אמהות!

תנוחת הערסול או התנוחה הקלאסית

התנוחה הנפוצה ביותר כיוון ואמהות מרגישות שהיא הנוחה ביותר לתינוק. איך? החזיקי את התינוק על ידי היד הקרובה לשד מתחת לעורף והיד הרחוקה בישבן. "אם יש קושי בחיבור, אפשר לנסות למקם את התינוק כך שהראש שלו נמצא במרכז הזרוע של האימא, ולא קרוב מדי לבית המרפק. אם יש קושי בחיבור או כאבים בפטמה, כדאי לנסות תנוחות אחרות כגון הנקה אינסטינקטיבית".

תנוחה אינסטינקטיבית

התנוחה האהובה ביותר (מעדויות רבות), בה מופעלים הרבה מאוד אינסטינקטים של הבייבי. שכבי על הגב עם תמיכה טובה בגב ובראש, הניחי את הבייבי עלייך במצב ״בטן אל בטן״, מקמי את הפטמה על הלחי שלו. במצב זה האינסטינקטים שלו יופעלו והוא מיד יחפש ויתחבר לשד, אל תדאגי, האינסטינקטים שלו מספיק מפותחים.

ייתכן שתרגישי מוזר בהתחלה כיוון וזו תנוחה שלא רואים בדרך כלל, אבל האמינו לנו, אתן תתמכרו!

הנקה בשכיבה על הצד

התנוחה שתאפשר לך לנוח בכל הטירוף. איך? הגוף של הבייבי צמוד אלייך כששניכם שוכבים על הצד, וראשכם נתמך על ידי שתי כריות. התנוחה הזאת מוכרת כנוחה ביותר ולכן יש לשים לב שלא נרדמים!

תנוחת מעבר

התנוחה שתאפשר לך לראות את הפטמה ואת פי התינוק בצורה הטובה ביותר. איך? חברי את התינוק לשד, אחזי בגוף שלו עם היד הנגדית לשד כך שהאצבעות שלה תומכות במשקל הראש שלו מלמטה ולא מאחורי הראש. (תמיכה מאחורי הראש עלולה להגביל את פתיחת הפה שלו)

חשוב שתרפי את המתח בצוואר ובידיים בתנוחה זו לנוחיות מירבית, ולכן מקמי את עצמך באזור נוח עם כריות שתומכות בגבך.

בקיצור, לכל אחת יש את התנוחה האופטימלית עבורה, לכן הכי חשוב להתנסות, להכיר ולדעת מה הכי טוב עבורכן. הכי חשוב שנוח לכן ולבייבי כדי ליצור את הרגע המושלם! לופאמפ.