הן אומרות- "את עובדת קשה מדי, תפסיקי להניק ולשאוב, השתמשי בתחליפים!". אנחנו אומרים- "הן טועות!". משאבת חלב אם ללא שימוש בכבלים LooPump

הן אומרות- "את עובדת קשה מדי, תפסיקי להניק ולשאוב, השתמשי בתחליפים!". אנחנו אומרים- "הן טועות!".

"אין תחליף לחלב אם" קריאה הן אומרות- "את עובדת קשה מדי, תפסיקי להניק ולשאוב, השתמשי בתחליפים!". אנחנו אומרים- "הן טועות!". 2 דקות הַבָּא האכלה מבקבוק- מאפשרת לתינוק להראות לכם בשפתו הגופנית את צרכיו

מערכת חיסון שלמה בכל לגימה

כשהתינוק שלך יוצא מהרחם הוא עוזב חממה נטולת חיידקים ומגיע לעולם מלא בחיידקים, וירוסים ופטריות. מערכת החיסון שלו עדיין לא מפותחת, אבל כאן את נכנסת לתמונה ובזכות החלב שלך מספקת לו הגנה מיידית..

הורמונים וגורמי גדילה

חלב אם מכיל מגוון רחב של הורמונים - כמו הורמוני בלוטת התריס, אינסולין והורמון גדילה - שממלאים חלק חשוב בתהליכים שמתרחשים בגוף של התינוק המתפתח. מה למשל? איזון רמות הסוכר, ויסות הטמפרטורה, וגדילה כמובן.

הורמונים מווסתי תיאבון

גם הורמונים שמשתתפים בתהליך ויסות התיאבון והצריכה הקלורית נמצאים בחלב: כאלו שמעוררים תחושת רעב (קנבינואידים וגרלין); מעוררים תחושת שובע (לפטין), והורמונים שמפחיתים את רמת השומן בתאים ונוגדים דלקות (אדיפונקטין).

הדלק של האנזימים

החומרים שאף תא חי לא יכול בלעדיהם, או במילים אחרות: האנזימים הם הדלק שמאפשר לכל התהליכים בגוף להתקיים. חלב האם מכיל סוגים רבים של אנזימים, כולל אנזימי עיכול שמסייעים לפרק את השומנים, את החלבונים ואת הפחמימות שבחלב. ככה מערכת העיכול של התינוק יכולה לעבוד טוב יותר.

חיידקים רעים, תפסו מרחק!

חומרים שונים בחלב שלך מעכבים התפתחות של חיידקים ונגיפים..

חיידקים טובים, הישארו באזור!

חלב אם מכיל חיידקים ידידותיים שמגיעים מהגוף שלך, כמו גם את המזון החביב על אותם חיידקים שבזכותו הם מתרבים - אוליגו־סוכרים מסוגים שונים (למעלה מ-200!).

חלבונים מותאמים אישית

קרוב לוודאי ששמעת שחלבונים בונים את הגוף. בשנה הראשונה לחיים, כשהתינוק גדל בקצב מהיר, כל החלבונים להם הוא זקוק מגיעים מהחלב שלך. הם מגיעים בכמות הרצויה ומותאמים למערכת העיכול של התינוק, ולכן גם קלים יותר לעיכול לעומת חלבונים מחלב פרה שנמצאים בתמ"ל. אגב, גם הנוגדנים, האנזימים וחלק מההורמונים שקראת עליהם קודם הם חלבונים.

שומנים בשביל המוח

השומנים בחלב האם כוללים בין היתר חומצות שומן רב בלתי רוויות ארוכות שרשרת ממשפחת אומגה 3, שחיוניות להתפתחות המוח.

וגם פחמימות

הפחמימה העיקרית בחלב האם היא הסוכר לקטוז. הלקטוז מסייע בספיגת הסידן, מעודד גדילה של חיידקים ידידותיים ומפחית עששת. אוליגו־סוכרים, זוכרת אותן? הם מסייעים במשיכת חיידקים ידידותיים ובהגנה מפני חיידקים הגורמים למחלות.

וגם מינרלים

המינרלים שבחלב האם קשורים לחלבונים וכך זמינים יותר לגוף, ומצד שני, זמינים פחות לחיידקים לא רצויים.

("המאמר לקוח מאתר "כללית שירותי בריאות)

*המידע לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.